Medisch verantwoord

Wij spreken graag over “herstel” trainingen die om welke redenen dan ook medisch verantwoord moeten zijn door enkele beperkingen. Door een scala van mogelijkheden en samenwerking met professionals maken we een totaal plaatje van de basis tot het einddoel. Ook hier is Leon Stevense Personal Training direct betrokken bij de persoon en eventuele begeleiders. Wij vinden het een grote uitdaging om mensen weer gezonder aan het bewegen te krijgen en fitter te maken. Alle bewegingen die een mens kan maken worden gerealiseerd vanuit de basis (anatomische fitness houding) We kijken naar disbalans in het menselijk lichaam. Hoe rechter we alles in balans kunnen trainen hoe optimaler je gaat presteren in wat dan ook. We werken met fases en per fase gaan we langzaam uitwerken naar jou optimale herstel. Je moet het zien als een huisje bouwen: begin met de fundering (stabiliteit) dan de muren (kracht) en als laatste het dak (power). Als je geen basis hebt dan kan het dak ook nergens op rusten en ben je heel erg blessuregevoelig. Wij gaan de trainingsschema’s zo opbouwen dat de basis goed is om in de powerfase optimaal resultaat te behalen en blessurevrij te trainen in de dagelijkse routine. Het is vaak een kwestie van lange adem en daar is Leon Stevense Personal Training voor om je te steunen en te begeleiden.

Optimale prestatie

Onderhoud van je gebit is belangrijk, onderhoud van je hele lichaam vinden wij net zo belangrijk. Vandaar dat we de training altijd beginnen met een stukje onderhoud. Vervolgens gaan we het lichaam opwarmen en starten we met de eerste 3 basis onderdelen van de training: rompversteviging, balans en plyometrie. Vervolgens werken we door naar snelheid, bewegelijkheid en reactievermogen. We eindigen de training vaak met een krachtroutine. In de trainingsschema’s komen deze onderdelen terug als zijnde een “rode draad”. Als we deze rode draad toepassen op de bovengenoemde fases kunnen we een optimaal traject voor iedereen realiseren.

Persoonlijke top

Vooraf (intake) willen wij graag weten wat jij als persoonlijke top voor ogen houdt. Dit zetten wij in de trainingsschema’s centraal. Een mens kan een routine erin slijpen door minimaal 12 weken structureel te trainen. Wij gaan schematisch de juiste structuur in kaart brengen en zo houden we controle op jou training/rust verhouding. We gaan samen werken naar jou persoonlijke top. Mensen beter laten presteren dat is ons doel. Prestaties neerzetten die zij zelf voor onmogelijk hebben gehouden is onze missie.
Samen stap voor stap een persoonlijke top halen is de uitdaging

Meld je aan voor een proefsessie.